Rolul unei politici de produs este de a elabora şi de a comercializa produsele și serviciile, în așa mod încât să fie în măsură să satisfacă nevoile pieţei. În bancă, politica de produs este un element foarte important al politicii de marketing: ea se referă la crearea de noi produse, precum şi la menţinerea produselor existente.
Politica de asortiment conține: formarea asortimentului de bază și formarea asortimentului curent.
Natura însăși a materiei prime din activitatea bancară stă la baza unei concepții specifice a politicii de produs: posibilitatea de creare a noilor produse este potențial nelimitată, dar, în paralel, plasată sub o strictă supraveghere a autorității din domeniu.
Trei caracteristici majore care marchează politica de produs sunt strâns legate de aceste specificații:
Politica de asortiment conține: formarea asortimentului de bază și formarea asortimentului curent.
Natura însăși a materiei prime din activitatea bancară stă la baza unei concepții specifice a politicii de produs: posibilitatea de creare a noilor produse este potențial nelimitată, dar, în paralel, plasată sub o strictă supraveghere a autorității din domeniu.
Trei caracteristici majore care marchează politica de produs sunt strâns legate de aceste specificații:
- Prima caracteristica se referă la multitudinea considerabilă a produselor și serviciilor propuse clientelei de către bănci pe plan internațional. Această diversitate crescândă a contribuit la dezvoltarea băncilor, în ciuda frecventei supremații a inovației tehnice asupra opticii comerciale în conceperea produselor noi.
- A doua caracteristica se referă la importanța rolului instituțiilor de reglementare și supraveghere bancară asupra variabilei de produs, considerată ca esențială în mixul de marketing. Acest rol se manifestă de la crearea până la dispariția produselor. Produsele sunt definite, controlate, modificate în caracteristicile lor de către aceste instituții. Acestea din urmă decid care vor fi canalele de distribuție autorizate, politicile de comunicare admise, caracteristicile politicii de preț.
- A treia caracteristică a politicii de produs bancar este comună tuturor activităților de servicii. Este vorba despre participarea clienților la realizarea serviciilor: servucția. Calitatea contactului cu clienții joacă un rol central în construirea unei bune imagini a băncii pe piață.
No comments:
Post a Comment