Friday, March 20, 2015

Oferta de produse bancare

Oferta bancară reprezintă totalitatea produselor și serviciilor pe care banca le pune la dispoziţia clienţilor săi. Pentru orice bancă, este vital ca produsele și serviciile, pe care le oferă să fie vândute pe piață cu succes pentru obținerea asigurarea obținerii de profit și creșterii valorii de piață. Din punctul de vedere al marketingului oferta bancară este alcătuită dintr-un produs global care cuprinde o totalitate de produse unitare însoţite uneori şi de un suport tangibil (carnetul de cecuri, cartea de credit, etc).

Caracteristicile ofertei de produse și servicii bancare:

  1. Potențialitatea ofertei bancare presupune ca ea să fie una potențială până la momentul apariției pe piață. Astfel, în momentul întâlnirii cu cererea, elementele potenţiale sunt activate și, în urma unor procese specifice, se transformă în ofertă reală.
  2. Omogenitatea ofertei bancare se concretizează în faptul că prestaţiile unui lucrător bancar sunt constituite dintr-o serie de servicii, în special cele de bază, care se află în relaţii de interdependenţă. În general băncile oferă pachet de produse asemănătoare.
  3. Unicitatea ofertei bancare este exprimată prin irepetabilitatea serviciilor. Din acest motiv, între oferta potenţială şi oferta reală există un anumit grad de diferenţiere sesizat adesea de client.
  4. Longevitatea produselor oferite de bancă este determinată de “îmbătrânirea lor mai lentă”, nefiind supuse uzurii fizice (au caracter nematerial) şi morale. Multe produse sunt la fel de vechi ca banca însăşi.
  5. Diferenţierea cea mai pronunţată se obţine printr-o calitate înaltă a produselor și serviciilor oferite de bancă pe piață.
  6. Potențialitatea - oferta bancară este propusă direct clientelei, nici un intermediar nu se intercalează circuitului de distribuţie. Reţeaua de unităţi (sucursale, filiale, agenţii) este administrată de către bancă şi acest fapt determină o concordanţă totală – pentru client – între imaginea băncii şi imaginea unităţii bancare unde are contul.
  7. Reglementarea ofertei bancare presupune că oferta bancară este condiţionată de către un cadru juridic şi de anumite reglementări. Acestea sunt stabilite cu scopul de a asigura concurenţa în sectorul bancar şi pentru a limita poziţiile de monopol.

No comments:

Post a Comment