Elaborarea produselor noi reprezintă pentru bănci un element important al marketingului. Elaborarea poate fi efectuată cu un diferit grad de eficienţă determinat de existenţa personalului experimentat, organizaţia corespunzătoare, selectarea informaţiei, precum şi prezenţa resurselor necesare.
La etapa de elaborare şi lansare a unui produs nou este important calculul cheltuielilor necesare.
Totodată este important ca banca să prevadă perspectivele privind serviciile oferite şi cerinţele faţă de ele. Este binevenită elaborarea produselor şi serviciilor care le-ar completa pe cele existente şi care ar ţine de activităţile principale ale băncii.
În cazul lansării unui produs nou accentul va fi pus nivelul veniturilor, pe caracterul lui mic, riscul aferent lui.
Procesul de elaborare a produsului nou cuprinde mai multe etape:
1. cătarea ideilor noi – care pot apărea din exteriorul băncii în rezultatul propriilor cercetări:
2. Analiza posibilităţilor de MK a băncii. Posibilitatea de MK se analizează în diferite direcţii:
2. Elaborarea produselor - ideia sau proiectul produsului se transformă în ceva concret. Se elaborează mecanismul (tehnica) de acordare a produsului nou, pregătirea documentelor necesare şi a personalului.
3. Experimentarea produsului pe piaţă – se efectuează prin lansarea unei cantităţi limitate de produse. Etapa este importantă pentru a verifica în practică calităţile produsului şi necesităţile clienţilor în el, precum şi nivelul accesibil al preţurilor ce urmăreşte frecvenţa utilizării produsului dat.
4. comercializarea pe piaţă a produsului nou – are loc când produsul trece celelalte etape. E necesar de a alege momentul oportun, având în vedere gradul de activitate a clienţilor băncii. În cazul existenţei filialelor – de determinat: când şi unde este binevenită încercarea de a comercializa produsul.
Este importantă organizarea şi efectuarea corectă a publicităţii.
Elaborarea produsului nou se caracterizează cu unele particularităţi:
Principalele cauze care pot condiţiona insuccesul produselor elaborate (≈20 din toate produselor şi serviciilor noi pe piaţă suferă eşec):
La etapa de elaborare şi lansare a unui produs nou este important calculul cheltuielilor necesare.
Totodată este important ca banca să prevadă perspectivele privind serviciile oferite şi cerinţele faţă de ele. Este binevenită elaborarea produselor şi serviciilor care le-ar completa pe cele existente şi care ar ţine de activităţile principale ale băncii.
În cazul lansării unui produs nou accentul va fi pus nivelul veniturilor, pe caracterul lui mic, riscul aferent lui.
Procesul de elaborare a produsului nou cuprinde mai multe etape:
1. cătarea ideilor noi – care pot apărea din exteriorul băncii în rezultatul propriilor cercetări:
- selectarea ideilor – băncile îşi creează un sistem de selectare în cadrul căruia verifică nu numai gradul de corespundere al produsului propus necesităţilor clienţilor şi capacităţii de încasare a profitului, dar şi influenţa acestuia asupra executării prevederilor strategiei băncii;
- selectarea proiectelor corespunzătoare care se efectuează atât prin intermediul analizei privind profitabilitatea produsului dat, cât şi prin intermediul clasificării părerii clienţilor;
- formarea strategiei de MK, care conţine măsuri concrete privind lansarea pe piaţă a produsului strategic conţine o analiză amănunţită a pieţei, se determină grupele de clienţi cointeresaţi, în baza cărora se efectuează prognoza vânzărilor produselor sau serviciilor.
2. Analiza posibilităţilor de MK a băncii. Posibilitatea de MK se analizează în diferite direcţii:
- analiza posibilităţilor de piaţă, oferite de produsul nou; analiza posibilităţilor totale ale băncii;
- corelarea perspectivelor băncii cu scopurile ei.
2. Elaborarea produselor - ideia sau proiectul produsului se transformă în ceva concret. Se elaborează mecanismul (tehnica) de acordare a produsului nou, pregătirea documentelor necesare şi a personalului.
3. Experimentarea produsului pe piaţă – se efectuează prin lansarea unei cantităţi limitate de produse. Etapa este importantă pentru a verifica în practică calităţile produsului şi necesităţile clienţilor în el, precum şi nivelul accesibil al preţurilor ce urmăreşte frecvenţa utilizării produsului dat.
4. comercializarea pe piaţă a produsului nou – are loc când produsul trece celelalte etape. E necesar de a alege momentul oportun, având în vedere gradul de activitate a clienţilor băncii. În cazul existenţei filialelor – de determinat: când şi unde este binevenită încercarea de a comercializa produsul.
Este importantă organizarea şi efectuarea corectă a publicităţii.
Elaborarea produsului nou se caracterizează cu unele particularităţi:
- în cadrul elaborării produsului nou doar o parte din acestea trec cu succes toate etapele menţionate, multe dintre ele decad la etapa iniţială;
- apropierea de faza finală sau etapa de comercializare este însoţită de creşterea cheltuielilor necesare pentru elaborare; acest moment impune o selecţie strictă a produselor corespunzătoare;
- lansarea pe piaţă a produselor noi trebuie să se efectueze succesiv, pentru a nu admite suprasolicitarea aparatului administrativ şi al personalului, etc.
Principalele cauze care pot condiţiona insuccesul produselor elaborate (≈20 din toate produselor şi serviciilor noi pe piaţă suferă eşec):
- determinarea incorectă a necesităţilor clienţilor sau erori în proiectul produsului nou;
- evaluarea incorectă a capacităţilor pieţii;
- cheltuieli majore, neprevăzute la etapa de prognozare;
- exagerarea incorectă a capacităţilor pieţei;
- cheltuieli majore, neprevăzute la etapa de prognozare;
- exagerarea evidentă a preţului pentru produsele noi;
- sistemul de distribuire nereuşit;
- efectuarea publicităţii neatrăgătoare;
- subevaluarea capacităţilor concurenţiale.
No comments:
Post a Comment