Friday, March 20, 2015

Etapele unui plan de marketing al băncii

Principalele etape ale elaborării planului de marketing:

  1. Informarea şi previziunea – constituie etapa de cercetare complexă a condiţiilor prezente şi viitoare adoptării programului în care se colectează, prelucrează şi analizează informaţiile ce se pot obţine din surse proprii şi externe referitoare la macro şi micromediul în care activează, şi în special cu privire la piaţa internă şi externă. În funcţie de necesităţi, aria de cuprindere a cercetărilor va fi diferenţiată pentru programele pe termen scurt, mediu şi lung, ca şi sursele din care se pot obţine. Importanţă deosebită are obţinerea informaţiilor pertinente, operative, pe baza cărora se stabilesc tendinţele, se orientează şi dimensionează programul de marketing.
  2. Stabilirea obiectivelor este etapa în care se conturează, se defineşte programul pe baza informaţiilor obţinute cu privire la necesităţile pieţii şi la resursele de care banca dispune. De obicei, se identifică mai multe obiective, din care se vor selecţiona cele care, conform previziunii, conduc la obţinerea eficienţei maxime pornind de la satisfacerea unor condiţii ca: realism (sunt posibil de înfăptuit), consens (sunt rezultat al accepţiunii colectivului), concret(exprimare clară şi precisă),termen de execuţie. Evident, obiectivele diferă de la o perioadă la alta şi de la o bancă la alta, dar în principiu ele vizează: sporirea cotei de piaţă şi intrarea pe noi pieţe, micşorarea costurilor de distribuţie, asimilarea noilor produse, perfecţionarea activităţii promoţionale etc.
  3. Stabilirea planului de acţiuni prin care sunt prezentate într-un document, intenţiile indicând obiectivele specifice, calendarul şi costul, descriind în detaliu cum se va proceda pentru realizarea lor, ceea ce presupune concentrarea eforturilor pe elementele mixului de marketing (produs, preţ, distribuţie, promovare). Deci, planul va cuprinde: obiectivele, acţiunile, resursele necesare, eşalonarea în timp şi modalităţile de înfăptuire.


Rezultanta este lista completă a activităţilor ce se vor întreprinde în fiecare etapă, care poate fi mai restrânsă când obiectivele sunt limitate sau de complexitate mică, sau mai datailată şi atunci se impune coordonarea, evaluarea, concretizarea eventual prin programe de acţiune operaţionale. Acestea sunt implementări practice de detaliere şi repartizare în timp a planurilor de acţiuni pentru introducerea pe piaţă, distribuţie sau promovare a produselor.

Planul de acţiuni trebuie să fie astfel întocmit încât să permită înţelegerea uşoară a detaliilor comunicate, facilitarea revederii şi controlului, îmbunătăţirea calităţii programelor etc.

No comments:

Post a Comment