Funcțiile marketingului sunt:
Principalele criterii care au determinat stabilirea unei anumite tipologii privind marketingul, sunt urmatoarele:
I Criteriul geografic sau teritorial
In acest sens s-au constituit doua tendinte de abordare a activitatii de marketing:
II In functie de dimensiunile sectorului caruia i se adreseaza, deosebim:
IV In functie de segmentele de piata abordate (masa de cumparatori ce prezinta caracteristici comune) au fost elaborate trei categorii de strtegii de marketing:
După modul relaţiilor cu publicul marketingul bancar poate fi:
A. Marketing activ
B. Marketingul pasiv constă în publicarea în presă a informaţiei privind starea băncii sau a informaţiei ce ţine de facilităţile oferite de către bănci în cazul utilizării anumitor produse.
- Investigarea nevoilor consumatorilor(funcția premisă) b) Adaptarea la cerințele consumatorilor(funcția de mijloc) c) Maximizarea profitului(funcție obiectiv)
- Satisfacerea cerințelor clienților(funcție obiectiv)
Principalele criterii care au determinat stabilirea unei anumite tipologii privind marketingul, sunt urmatoarele:
I Criteriul geografic sau teritorial
In acest sens s-au constituit doua tendinte de abordare a activitatii de marketing:
- Marketingul intern, in care atat producatorii cat si consumatorii se afla in aceeasi tara si
- Marketingul international, care se caracterizeaza printr-un mare dinamism. Acesta este determinat de urmatorii factori: structura si gradul dezvoltarii economice, traditiile si gradul dezvoltarii culturale, structura populatiei si numarul ei, veniturile populatiei, etc. Un rol important in marketinful international il are cercetarea pietei externe ( studii de piata, prospectare, informare directa sau indirecta) si prognozarea evolutiei acesteia. Rolul esential il detine in aceasta activitate marketingul de export.
II In functie de dimensiunile sectorului caruia i se adreseaza, deosebim:
- a) Macromarketing – se practica la nivelul ramurilor economice pentru a stabili orientarea consumului, fundamentarea preturilor si a deciziilor la nivel inalt (pentru proiecte de investitii, acorduri internationale, etc.) si
- b) Micromarketing – este utilizat de organizatiile si firmele individuale in relatiile lor cu clientii.
- Marketing stimulativ – daca cererea este inexistenta si trebuie creata,
- Marketing conversional – daca cererea este negativa si trebuie modificata,
- Marketingul dezvoltarii – daca cererea este latenta si trebuie dezvoltata,
- Remarketing – se aplica in cazul cererii ezitante ce trebuie revitalizata,
- Marketing de sincronizare – se aplica in cazul unei cereri neomogene ce trebuie sincronizata,
- Demarketing – se aplica unei cereri excesive ce trebuie redusa,
- Contramarketing – se aplica unei cereri nocive ce trebuie limitata.
IV In functie de segmentele de piata abordate (masa de cumparatori ce prezinta caracteristici comune) au fost elaborate trei categorii de strtegii de marketing:
- Marketing nediferentiat, ce presupune lansarea pe piata a unui singur produs propriu, pe baza unui program de marketing unic, ce se adreseaza tuturor cumparatorilor,
- Marketing diferentiat, ce presupune lansarea pe piata a mai multor produse proprii, pe baza mai multor programe de marketing diferite, in functie de segmentul de piata pe care il abordeaza, c) Marketing concentrat, ce presupune concentrarea tuturor eforturilor asupra unuia sau catorva segmente de piata esentiale.
După modul relaţiilor cu publicul marketingul bancar poate fi:
A. Marketing activ
- Marketingul direct sau publicitatea activă (poştă, telefon, televiziune);
- Tele marketingul este cu mult mai eficient din punct de vedere economic, deoarece scuteşte băncile de organizarea reţelei de distribuţie noi;
- Organizarea şi petrecerea diferitor conferinţe cu clienţii, la care aceştea ar evalua calităţile produselor şi instituţiei respective;
- Audierea populaţiei în stradă;
- Formarea focus - grupelor;
- Relaţiile directe cu clienţii potenţiali şi studierea cerinţelor acestora.
B. Marketingul pasiv constă în publicarea în presă a informaţiei privind starea băncii sau a informaţiei ce ţine de facilităţile oferite de către bănci în cazul utilizării anumitor produse.
No comments:
Post a Comment