Capacitatea concurenţială a băncii reprezintă poziţia pe care o ocupă o bancă sau alta
pe pieţele de desfacere cu realizările activităţii ei, cu facilităţile şi neajunsurile în comparaţie cu alte instituţii creditare.
Ca regulă o caracteristică importantă a poziţiei concurenţiale reprezintă cota băncii pe o piaţă oarecare sau ponderea pe o parte a pieţei ocupată de banca respectivă şi alţi doi trei concurenţi puternici. Aceasta însă, nu este de ajuns pentru a caracteriza poziţia concurenţială. Este important de a cunoaşte stabilitatea acestei poziţii. Potenţialul posibil al băncii poate fi determinat cu ajutorul analizei capacităţii concurenţiale a băncii-a capacită-ţii ei de a asigura o ofertă mai bună în comparaţie cu concurenţii. Numai dispunerea de facilităţi concurenţiale permite cicerirea şi menţinerea unor poziţii stabile pe piaţă.
Facilităţile concurenţiale a băncii constau în:
Lupta activă după cumpărător transformarea lui din client întîmplător în permanent, lupta privind lărgirea clientelei-reprezintă esenţa luptei concurenţiale contemporane. Pentru aceasta cumpărătorul potenţial este convins precum că produsul propus va satisface în cel mai bun mod cerinţele lui privind soluţionarea unor probleme anume. Cumpărătorii cei existenţi, însă, sunt convinşi în faptul, că prelungirea relaţiilor de afaceri cu banca, procurarea de la această bancă în mod regulat şi în valori mari le va aduce avantaje şi profituri simţitoare.
Actualmente, în practica activităţii băncilor comerciale o importanţă deosebită o are nu numai capacitatea concurenţială a instituţiei creditare, ci şi a produselor bancare.
Capacitatea concurenţială a produsului bancar-reprezintă caracteristica care reflectă diferenţa faţă de produsul concurentului atît după gradul de corespundere unei necesităţi concrete obşteşti, cît şi a cheltuielilor necesare satisfacerii acesteia. Capacitatea concurenţială a produsului faţă de capacitatea concurenţială a băncii producătoare se raportă ca o parte la un tot întreg.
Posibilitatea instituţiei creditare de a concura pe o piaţă determinată depinde direct de capacitatea concurenţială a produsului bancar şi a totalităţii metodelor economice de activitate, care influenţează rezultatele luptei concurenţiale.
Capacitatea concurenţială a produsului bancar se determină în comparaţie cu produsele de acelaşi nivel calitativ şi corespunde aceluiaşi nivel al preţului. Perspectivele de piaţă ale produselor bancare depind nu namai de calitatea şi cheltuieli ci şi de alţi factori: activitatea publicitară a băncii, imaginea băncii pe piaţă, nivelul de deservire şi altele. Deci, formula capacităţii concurenţiale a produsului băncii este următoarea:
Însă nu este obligatoriu de a micşora cheltuielile pentru a ridica capacitatea concurenţială a produsului ci mai efectiv ar fi găsirea unor căi determinate pe piaţă care ar reda produsul respectiv şi ar asigura băncii competenţă. O competenţă vădită (pronunţată) are loc atunci, cînd instituţia creditară respectivă este mai bună decăt concurenţa în ceea ce priveşte elaborarea şi realizarea produselor bancare. Acest lucru ii permite de aşi menţine clienţii existenţi cu prestij şi de a atrage noi. Ca regulă o nişă, o direcţie a pieţei satisface o nevoie neasigurată sau nouă şi permite evoluţia unor produse noi. Lupta concurenţială în limita unei nişe-direcţii de piaţă este mult mai slabă, deoarece aşa act, de obicei, băncile monopoliste, care acordă servicii individuale, unicale sau cu totul noi pe piaţă.
pe pieţele de desfacere cu realizările activităţii ei, cu facilităţile şi neajunsurile în comparaţie cu alte instituţii creditare.
Ca regulă o caracteristică importantă a poziţiei concurenţiale reprezintă cota băncii pe o piaţă oarecare sau ponderea pe o parte a pieţei ocupată de banca respectivă şi alţi doi trei concurenţi puternici. Aceasta însă, nu este de ajuns pentru a caracteriza poziţia concurenţială. Este important de a cunoaşte stabilitatea acestei poziţii. Potenţialul posibil al băncii poate fi determinat cu ajutorul analizei capacităţii concurenţiale a băncii-a capacită-ţii ei de a asigura o ofertă mai bună în comparaţie cu concurenţii. Numai dispunerea de facilităţi concurenţiale permite cicerirea şi menţinerea unor poziţii stabile pe piaţă.
Facilităţile concurenţiale a băncii constau în:
- îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor oferite;
- organizarea mai eficientă a realizării produselor bancare;
- managment iscusit;
- publicitate eficientă;
- relaţii favorabile cu clienţii ş. a.
Lupta activă după cumpărător transformarea lui din client întîmplător în permanent, lupta privind lărgirea clientelei-reprezintă esenţa luptei concurenţiale contemporane. Pentru aceasta cumpărătorul potenţial este convins precum că produsul propus va satisface în cel mai bun mod cerinţele lui privind soluţionarea unor probleme anume. Cumpărătorii cei existenţi, însă, sunt convinşi în faptul, că prelungirea relaţiilor de afaceri cu banca, procurarea de la această bancă în mod regulat şi în valori mari le va aduce avantaje şi profituri simţitoare.
Actualmente, în practica activităţii băncilor comerciale o importanţă deosebită o are nu numai capacitatea concurenţială a instituţiei creditare, ci şi a produselor bancare.
Capacitatea concurenţială a produsului bancar-reprezintă caracteristica care reflectă diferenţa faţă de produsul concurentului atît după gradul de corespundere unei necesităţi concrete obşteşti, cît şi a cheltuielilor necesare satisfacerii acesteia. Capacitatea concurenţială a produsului faţă de capacitatea concurenţială a băncii producătoare se raportă ca o parte la un tot întreg.
Posibilitatea instituţiei creditare de a concura pe o piaţă determinată depinde direct de capacitatea concurenţială a produsului bancar şi a totalităţii metodelor economice de activitate, care influenţează rezultatele luptei concurenţiale.
Capacitatea concurenţială a produsului bancar se determină în comparaţie cu produsele de acelaşi nivel calitativ şi corespunde aceluiaşi nivel al preţului. Perspectivele de piaţă ale produselor bancare depind nu namai de calitatea şi cheltuieli ci şi de alţi factori: activitatea publicitară a băncii, imaginea băncii pe piaţă, nivelul de deservire şi altele. Deci, formula capacităţii concurenţiale a produsului băncii este următoarea:
Capacitatea concurenţială = calitate + preţ + nivelul de deservire
Însă nu este obligatoriu de a micşora cheltuielile pentru a ridica capacitatea concurenţială a produsului ci mai efectiv ar fi găsirea unor căi determinate pe piaţă care ar reda produsul respectiv şi ar asigura băncii competenţă. O competenţă vădită (pronunţată) are loc atunci, cînd instituţia creditară respectivă este mai bună decăt concurenţa în ceea ce priveşte elaborarea şi realizarea produselor bancare. Acest lucru ii permite de aşi menţine clienţii existenţi cu prestij şi de a atrage noi. Ca regulă o nişă, o direcţie a pieţei satisface o nevoie neasigurată sau nouă şi permite evoluţia unor produse noi. Lupta concurenţială în limita unei nişe-direcţii de piaţă este mult mai slabă, deoarece aşa act, de obicei, băncile monopoliste, care acordă servicii individuale, unicale sau cu totul noi pe piaţă.
No comments:
Post a Comment