Friday, March 20, 2015

Rolul marketingului în activitatea bancară

În privința rolului marketingului în actualele condiții ale unei piețe globale tot mai competitive, băncile nu pot supraviețui decât printr-o activitate desfășurată la cel mai înalt nivel și cu un compartiment de marketing bine restructurat. Consumatorii se confruntă cu existența unui număr mare de furnizori de produse financiare care caută să le satisfacă toate nevoile. Studii recente au demonstrat că factorul esențial al succesului unei bănci îl reprezintă cunoașterea și satisfacerea consumatorilor existenți și potențiali printr-o ofertă superioară, iar marketingul este acea funcție a unei bănci însărcinată cu definirea categoriilor de consumatori vizați și a celor mai bune modalități de a le satisface nevoile și dorințele la un nivel competitiv și profitabil.

Importanţa activităţii de marketing bancar rezidă tocmai din relaţiile pe care băncile le stabilesc cu clienţii lor şi prin modul de fidelizare a acestora. Pentru stabilirea şi dezvoltarea unor relaţii de marketing pe termen lung cu consumatorii, instituțiile financiare elaborează servicii şi modalităţi de prestare în aşa fel încât să ofere servicii eficiente şi cât mai accesibile consumatorilor, menţinând în acelaşi timp standardele de calitate.

Marketingul este important prin faptul că asigură creşterea, dezvoltarea, răspândirea, diversificarea sau chiar supravieţuirea produselor şi serviciilor bancare şi, implicit a băncilor şi instituţiilor prestatoare. Acest proces presupune conjugarea eforturilor specialiştilor de marketing, ale celor de resurse umane, precum şi ale managementului organizaţiei. Necesitatea constituirii unor asemenea relaţii este dată de dorinţele consumatorilor, ale personalului şi de mediul social- economic într-o continuă schimbare. Consumatorii, persoane fizice sau juridice, sunt într-o permanentă prospectare de produse şi servicii, de relaţii cât mai satisfăcătoare cu instituţiile financiare şi, totodată, de o calitate cât mai bună a serviciilor primite. Companiile realizează că investirea în relaţiile de marketing pe termen lung cu clienţii nu este o cheltuială, ci un profit pe termen lung.

Rolul marketingului este nu de a decide, ci de a informa personalul și operaționale, astfel încât acestea să ia decizii bune.

1 comment:

  1. Domnul Benjamin a depășit cerințele lor pentru a mă ajuta cu împrumutul meu pe care l-am folosit pentru a-mi extinde activitatea de farmacie, au fost niște pietre prietenoase, profesionale și absolute pentru a lucra. Lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... +19893943740.

    ReplyDelete